Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ???

500 εκατ ευρώ θα εξοικονομούνταν ετησίως 

Με τη χρήση Ψηφιακών Υπογραφών στις κρατικές υπηρεσίες .

Συνάντηση εργασίας είχε η Υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Εύη Χριστοφιλοπούλου για το ζήτημα της χρήσης Ψηφιακών Υπογραφών και την ηλεκτρονική διακίνηση της πληροφορίας με Γενικούς Γραμματείς και τους Διευθυντές Πληροφορικής των Υπουργείων .
Συγκεκριμένα των Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εργασίας  Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,
Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Τουρισμού, Μακεδονίας – Θράκης,  Οικονομικών, Ανάπτυξης, Υποδομών, Περιβάλλοντος και Υγείας ενώ ξεχωριστές επαφές θα υπάρξουν με τα Υπουργεία Εθνικής Άμυνας, Εξωτερικών, Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη, τα οποία διακινούν μεγάλο όγκο διαβαθμισμένων εγγράφων.
Στόχος των συναντήσεων είναι ο συντονισμός των ενεργειών και η επιτάχυνση των διαδικασιών για την εφαρμογή των Ψηφιακών Υπογραφών σε όλο το Δημόσιο.
Η κυρία Χριστοφιλοπούλου ζήτησε την δέσμευση των Υπουργείων ότι θα τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των Ψηφιακών Υπογραφών στο σύνολο του δημόσιου τομέα. Όπως τόνισε, η αξιοποίηση της Ψηφιακής Υπογραφής, που βρίσκεται σε εξέλιξη, επιτρέπει στη Δημόσια Διοίκηση να ανταποκρίνεται με αποτελεσματικότερο τρόπο στην παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα, ελαχιστοποιεί την παραγωγή έντυπου υλικού, οδηγεί στη δραστική μείωση των λειτουργικών εξόδων στο δημόσιο τομέα ενώ σημαντικό είναι και το περιβαλλοντικό όφελος.
Είναι ενδεικτικό ότι μόνο από τον περιορισμό της χρήσης χαρτιού και τη διακίνηση εγγράφων, υπολογίζεται ότι, σε ετήσια βάση, θα εξοικονομηθεί ποσό της τάξης των 500 εκατομμυρίων ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, η κυρία Χριστοφιλοπούλου ζήτησε από την Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής (ΥΑΠ) του ΥΔΜΗΔ να συνεργαστεί στενά με τα υπουργεία, προκειμένου να συγκροτηθεί σύστημα παρακολούθησης της εξοικονόμησης πόρων από την εφαρμογή των Ψηφιακών Υπογραφών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) από το Δεκέμβριο του 2012, έχουν επιμορφωθεί 1959 στελέχη της δημόσιας διοίκησης.
Στο πλαίσιο των χρονοδιαγραμμάτων που τέθηκαν θα πρέπει οι κεντρικές υπηρεσίες των Υπουργείων μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2013 να έχουν ολοκληρώσει την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων στις διαδικασίες – υπηρεσίες που έχουν επιλεγεί κατά προτεραιότητα ενώ μέχρι τις 30 Ιουνίου 2014 θα πρέπει να έχουν προβεί στην εφαρμογή των Ψηφιακών Υπογραφών σε όλο το δημόσιο τομέα.
Τα ίδια χρονοδιαγράμματα, μετατοπισμένα κατά 4 μήνες, ισχύουν για Περιφέρειες, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Δήμους σε μεγάλα αστικά κέντρα, Ανεξάρτητες Αρχές, ΟΑΕΔ- Επιθεώρηση Εργασίας, μεγάλα Ασφαλιστικά Ταμεία, καθώς και συγκεκριμένες διευθύνσεις Περιφερειών, Δήμων, ή Αποκεντρωμένων Διοικήσεων ή φορέων, οι οποίοι εμπλέκονται στη διεκπεραίωση συχνά ζητούμενων υπηρεσιών από τους πολίτες, όπως π.χ. η Πυροσβεστική Υπηρεσία.


Χριστοφιλοπούλου
Η Υφυπουργός, αφού ευχαρίστησε όλους για την συμμετοχή και την συνεργασία τους, δήλωσε:
«Σταθερή βούληση της κυβέρνησης είναι να εφαρμοστεί η χρήση των Ψηφιακών Υπογραφών στο σύνολο του δημόσιου τομέα. Αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στην καθολική χρήση των Ψηφιακών Υπογραφών και την ηλεκτρονική διακίνηση της πληροφορίας στις Δημόσιες Υπηρεσίες. Στόχος είναι να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες διεκπεραίωσης διοικητικών εγγράφων, να ελαχιστοποιήσουμε τη διακίνηση έντυπου υλικού και να εξοικονομήσουμε χρόνο και χρήμα. Το δίκτυο συντονισμού των δράσεων για τις Ψηφιακές Υπογραφές πρέπει να λειτουργήσει ως αποτελεσματικός δίαυλος επικοινωνίας, παρακολούθησης και επίλυσης των όποιων προβλημάτων ανακύπτουν»
πηγή: newsta.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου