Θα πληρώνουν περισσότερο επειδή το Κράτος αδυνατεί να ελέγξει την εισιτηριοδιαφυγή ;
Σύμφωνα με το in.gr, η αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι ένα από τα μέτρα που προβλέπεται στο βασικό σενάριο των 11,6 δισ. ευρώ που έχουν ήδη στα χέρια τους οι πολιτικοί αρχηγοί και θα συζητηθεί την Παρασκευή στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Προκειμένου να ενισχυθούν τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων κατά 40 εκατ. ευρώ την επόμενη διετία, η κυβέρνηση σχεδιάζει να ακριβύνει τα εισιτήρια κατά 25%, από την αρχή του 2013.Μόλις δυο ημέρες πριν, ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης παρουσίασε στοιχεία των επίσημων φορέων κι έτσι σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις των αρμοδίων, η εισιτηριοδιαφυγή...
...στο λεκανοπέδιο Αττικής, φτάνει το 15% για τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ), ενώ στα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, (Λεωφορεία και Τρόλεϊ) ανέρχεται στο 20%, δηλαδή ένας στους πέντε επιβάτες δεν αγοράζει εισιτήριο.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι απώλειες εσόδων για το σύνολο των εταιρειών του ομίλου ΟΑΣΑ και του Προαστιακού, εκτιμάται από 25 έως 37,5 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη, όπου -σύμφωνα με τα στοιχεία τού ΟΑΣΘ- η εισιτηριοδιαφυγή εκτιμάται στο 15% - 20% και η σχετική απώλεια εισπράξεων γύρω στα 15 με 20 εκατ. ευρώ.
Είναι δυνατόν να επιδιώκει η κυβέρνηση να μαζέψει 40 εκατομμύρια αυξάνοντας την τιμή του εισιτηρίου κι όχι περιορίζοντας την εισιτηριοδιαφυγή; Ποιους θα αφορά μια ενδεχόμενη αύξηση; Μονάχα τους νομοταγείς που αγοράζουν κανονικά εισιτήριο. Οι τζαμπατζήδες και πάλι δεν θα πληρώνουν ενώ πιθανότατα θα αυξηθούν.
Ελπίζω να μην επιλέξει κάτι τέτοιο η κυβέρνηση. Μέχρι να τοποθετηθούν μπάρες στο μετρό (όπως σε όλο τον κόσμο) και μέχρι να εφαρμοστεί κάποια ανάλογη πρακτική και στα λεωφορεία, οποιαδήποτε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου θα αποτελέσει μια κίνηση βαθιά άδικη και κυρίως αναποτελεσματική.
Προκειμένου να ενισχυθούν τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων κατά 40 εκατ. ευρώ την επόμενη διετία, η κυβέρνηση σχεδιάζει να ακριβύνει τα εισιτήρια κατά 25%, από την αρχή του 2013.Μόλις δυο ημέρες πριν, ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης παρουσίασε στοιχεία των επίσημων φορέων κι έτσι σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις των αρμοδίων, η εισιτηριοδιαφυγή...
...στο λεκανοπέδιο Αττικής, φτάνει το 15% για τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ), ενώ στα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, (Λεωφορεία και Τρόλεϊ) ανέρχεται στο 20%, δηλαδή ένας στους πέντε επιβάτες δεν αγοράζει εισιτήριο.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι απώλειες εσόδων για το σύνολο των εταιρειών του ομίλου ΟΑΣΑ και του Προαστιακού, εκτιμάται από 25 έως 37,5 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη, όπου -σύμφωνα με τα στοιχεία τού ΟΑΣΘ- η εισιτηριοδιαφυγή εκτιμάται στο 15% - 20% και η σχετική απώλεια εισπράξεων γύρω στα 15 με 20 εκατ. ευρώ.
Είναι δυνατόν να επιδιώκει η κυβέρνηση να μαζέψει 40 εκατομμύρια αυξάνοντας την τιμή του εισιτηρίου κι όχι περιορίζοντας την εισιτηριοδιαφυγή; Ποιους θα αφορά μια ενδεχόμενη αύξηση; Μονάχα τους νομοταγείς που αγοράζουν κανονικά εισιτήριο. Οι τζαμπατζήδες και πάλι δεν θα πληρώνουν ενώ πιθανότατα θα αυξηθούν.
Ελπίζω να μην επιλέξει κάτι τέτοιο η κυβέρνηση. Μέχρι να τοποθετηθούν μπάρες στο μετρό (όπως σε όλο τον κόσμο) και μέχρι να εφαρμοστεί κάποια ανάλογη πρακτική και στα λεωφορεία, οποιαδήποτε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου θα αποτελέσει μια κίνηση βαθιά άδικη και κυρίως αναποτελεσματική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου