Για την απόσυρση του Δημοσίου από ΔΕΚΟ-λιμάνια
Τροπολογία στο νομοσχέδιο για την απόσυρση του Δημοσίου από τις ΔΕΚΟ
και τα λιμάνια, κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας.
Με την τροπολογία, ορίζεται πως πριν την κάθε αξιοποίηση Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου, η Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής θα ενημερώνεται από το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και θα καταθέτει προτάσεις και παρατηρήσεις τις οποίες το ΤΑΙΠΕΔ θα «οφείλει να λαμβάνει υπόψη του».
Η τροπολογία αυτή, φιλοδοξεί κατά τον κ. Στουρνάρα να απαντήσει στις απαιτήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ σχετικά με τον έλεγχο των αποκρατικοποιήσεων από τη Βουλή.
Υπενθυμίζεται πως ειδικά το ΠΑΣΟΚ είχε ζητήσει να εγκρίνει η Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής την κάθε αποκρατικοποίηση ξεχωριστά - ενώ η ΔΗΜΑΡ είχε δηλώσει πως θα καταψηφίσει το σχετικό άρθρο, εκτιμώντας πως το Δημόσιο οφείλει να διατηρεί τον έλεγχο επί των ΔΕΚΟ που διαχειρίζονται φυσικά αγαθά.
Ο κ. Στουρνάρας κατέθεσε επίσης και τροπολογία που αφορά το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Ατυχημάτων Αυτοκινήτου, επαναφέροντας την δυνατότητα κάλυψης αποζημιώσεων ψυχικής οδύνης και προβλέποντας την δυνατότητα αποζημίωσης για υλικές ζημιές και ηθική βλάβη πάνω από το πλαφόν των 100.000 ευρώ.
«Πιστεύουμε πως με τις νέες ρυθμίσεις επιτυγχάνεται η χρυσή τομή μεταξύ της ανάγκης εξυγίανσης του Επικουρικού Κεφαλαίου και αποζημίωσης των παθόντων και δικαιούχων».
Πέραν των παραπάνω, ο υπουργός Οικονομικών, απαντώντας σε επισημάνσεις βουλευτών κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου, προσέθεσε διατάξεις που προβλέπουν τα παρακάτω:
• Για την έγκριση των Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων, απαιτείται στη σχετική μελέτη να αναφέρονται «οι γενικές κατευθύνσεις για την ενσωμάτωση της σχεδιαζόμενης επένδυσης στην περιβάλλουσα το δημόσιο ακίνητο περιοχή και την συμβολή της στην εθνική, περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη».
• Διευκρινίζεται πως η επέκταση των λιμενικών έργων από τον κύριο μιας επένδυσης σε δημόσια ακίνητα, αφορά μονάχα τα τεχνικά έργα επί αιγιαλού και παραλίας και όχι επί όχθης και παρόχθιας ζώνης.
• Η λήξη του δικαιώματος οικοδόμησης και κυριότητας ακινήτου που έχει κτισθεί σε δημόσια γη από έναν επενδυτή, επιφέρει και απόσβεση των εμπραγμάτων δικαιωμάτων τρίτων. Σε περίπτωση που ο επενδυτής απολέσει τα δικαιώματά του πριν την λήξη του δικαιώματος χρήσης του ακινήτου, αποτρέπεται η επέκταση των εμπραγμάτων βαρών του ακινήτου και στην κυριότητά του.
Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία από τα κόμματα της συμπολίτευσης.
Με την τροπολογία, ορίζεται πως πριν την κάθε αξιοποίηση Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου, η Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής θα ενημερώνεται από το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και θα καταθέτει προτάσεις και παρατηρήσεις τις οποίες το ΤΑΙΠΕΔ θα «οφείλει να λαμβάνει υπόψη του».
Η τροπολογία αυτή, φιλοδοξεί κατά τον κ. Στουρνάρα να απαντήσει στις απαιτήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ σχετικά με τον έλεγχο των αποκρατικοποιήσεων από τη Βουλή.
Υπενθυμίζεται πως ειδικά το ΠΑΣΟΚ είχε ζητήσει να εγκρίνει η Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής την κάθε αποκρατικοποίηση ξεχωριστά - ενώ η ΔΗΜΑΡ είχε δηλώσει πως θα καταψηφίσει το σχετικό άρθρο, εκτιμώντας πως το Δημόσιο οφείλει να διατηρεί τον έλεγχο επί των ΔΕΚΟ που διαχειρίζονται φυσικά αγαθά.
Ο κ. Στουρνάρας κατέθεσε επίσης και τροπολογία που αφορά το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Ατυχημάτων Αυτοκινήτου, επαναφέροντας την δυνατότητα κάλυψης αποζημιώσεων ψυχικής οδύνης και προβλέποντας την δυνατότητα αποζημίωσης για υλικές ζημιές και ηθική βλάβη πάνω από το πλαφόν των 100.000 ευρώ.
«Πιστεύουμε πως με τις νέες ρυθμίσεις επιτυγχάνεται η χρυσή τομή μεταξύ της ανάγκης εξυγίανσης του Επικουρικού Κεφαλαίου και αποζημίωσης των παθόντων και δικαιούχων».
Πέραν των παραπάνω, ο υπουργός Οικονομικών, απαντώντας σε επισημάνσεις βουλευτών κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου, προσέθεσε διατάξεις που προβλέπουν τα παρακάτω:
• Για την έγκριση των Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων, απαιτείται στη σχετική μελέτη να αναφέρονται «οι γενικές κατευθύνσεις για την ενσωμάτωση της σχεδιαζόμενης επένδυσης στην περιβάλλουσα το δημόσιο ακίνητο περιοχή και την συμβολή της στην εθνική, περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη».
• Διευκρινίζεται πως η επέκταση των λιμενικών έργων από τον κύριο μιας επένδυσης σε δημόσια ακίνητα, αφορά μονάχα τα τεχνικά έργα επί αιγιαλού και παραλίας και όχι επί όχθης και παρόχθιας ζώνης.
• Η λήξη του δικαιώματος οικοδόμησης και κυριότητας ακινήτου που έχει κτισθεί σε δημόσια γη από έναν επενδυτή, επιφέρει και απόσβεση των εμπραγμάτων δικαιωμάτων τρίτων. Σε περίπτωση που ο επενδυτής απολέσει τα δικαιώματά του πριν την λήξη του δικαιώματος χρήσης του ακινήτου, αποτρέπεται η επέκταση των εμπραγμάτων βαρών του ακινήτου και στην κυριότητά του.
Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία από τα κόμματα της συμπολίτευσης.
Από:Nooz.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου