Ένα στα έξι βενζινάδικα.....
( Δεν υπαρχει πολιτικός άντρας που μπορη να βάλει χέρι στα βενζινάδικα, μας
δουλεύουν 50 χρονια ??? )
Σύμφωνα με έρευνα του Πολυτεχνείου που παρουσιάστηκε
Σε εκδήλωση του Συνδέσμου των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, μία στις έξι αντλίες (14,5%) παραδίδει λιγότερο καύσιμο από αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές, με τις αποκλίσεις να φθάνουν έως και το 9,5%.
Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί σημαντικά σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα που πραγματοποιήθηκε πριν τέσσερα χρόνια, όταν το ποσοστό των προβληματικών αντλιών ήταν 4%.
Όπως τονίστηκε στην εκδήλωση όλες οι αποκλίσεις καταγράφονται από τα συστήματα ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων τα όποια έχουν εγκατασταθεί στα περισσότερα σημεία διακίνησης αλλά δεν είναι λειτουργικά παρά τα βήματα που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα, καθώς εκκρεμεί η συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γιάννης Αληγιζάκης ενώ το σύστημα έχει εγκατασταθεί στο 99% των πρατηρίων με κόστος 90 εκατ. ευρώ, δεν γίνεται επεξεργασία και αξιοποίηση των στοιχείων ενώ δεν έχουν πιστοποιηθεί τα λογισμικά των συστημάτων.
Επιπλέον:
- Το σύστημα δεν λειτουργεί στις φορολογικές αποθήκες αν και έχει εγκατασταθεί από το Μάιο του 2016.
- Εκκρεμούν οι αποφάσεις για τους σταθμούς αεροπορικών καυσίμων καθώς η ισχύουσα απόφαση είναι ανεφάρμοστη.
- Εκκρεμεί η έκδοση ΚΥΑ για μαρίνες, εργοτάξια, χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων ΚΤΕΛ και ελεύθερες αποθήκες καυσίμων, όπως επίσης για τις προδιαγραφές και τη διαδικασία εγκατάστασης GPS στα βυτιοφόρα.
Συνολικά σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων εκτιμώνται σε 250-300 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Στον εισαγγελέα η έρευνα για τα καύσιμα
Να διαβιβαστούν στον εισαγγελέα τα αποτελέσματα της έρευνας για τις ελλιπείς παραδόσεις καυσίμων που παρουσίασε χθες ο Σύνδεσμος των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών ζήτησε σήμερα η Ομοσπονδία των Πρατηριούχων (ΠΟΠΕΚ) η οποία δηλώνει ωστόσο ότι διατηρεί επιφυλάξεις για τα αποτελέσματα και την σκοπιμότητα της έρευνας.
Η ΠΟΠΕΚ θέτει μεταξύ άλλων τα ερωτήματα πώς επελέγη το δείγμα της έρευνας, αν οι εταιρίες κατήγγειλαν τις συμβάσεις συνεργασίας με τα πρατήρια που διαπιστώθηκε ότι παρέδιδαν λιγότερο καύσιμο και αν η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων που είναι αποδέκτης των στοιχείων του συστήματος εισροών-εκροών, έχει σχετικά στοιχεία παραβατικότητας σε ανάλογο ποσοστό με την διεξαχθείσα έρευνα, και πώς τα αντιμετωπίζει.
Για το ίδιο θέμα η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών αναφέρει ότι οι παραβάτες, ιδίως οι κατά συρροή πρέπει να τιμωρούνται με αυστηρότατες κυρώσεις και πλήρη αποκλεισμό από την αγορά, ενώ θέτει το ερώτημα αν οι παραβάσεις γνωστοποιήθηκαν στις ελεγκτικές αρχές. Τονίζει τέλος ότι ενώ το σύνολο σχεδόν των πρατηρίων έχει εισάγει τα συστήματα εισροών - εκροών, όλα τα άλλα επίπεδα μένουν χωρίς συστήματα ελέγχου.
Πηγή: dikaiologitika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου