Που κατέθεσαν
Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και τι προβλέπουν για συντάξεις και εργασιακά .
Με στόχο να κλείσει τις εκκρεμότητες για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, η κυβέρνηση κατέθεσε με διαδικασίες κατεπείγοντος, σε νομοσχέδιο για την Αλιεία, πέντε τροπολογίες, από τις οποίες δύο αναφέρονται στα εργασιακά και στο ασφαλιστικό.
Το «μάρμαρο» που καλούνται να πληρώσουν οι συνταξιούχοι είναι πάνω από 750 εκατομμύρια ευρώ από τη διατήρηση των συντάξεών τους στα παρόντα χαμηλά επίπεδα έως το 2022.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δανειστές δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για διαφορετική ερμηνεία στο θέμα του «παγώματος» των αρχών της επεκτασιμότητας και της ευνοϊκότερης ρύθμισης, έως τη λήξη του μνημονίου.
Συγκεκριμένα, η τροπολογία που αναφέρεται στις συντάξεις προβλέπει το πάγωμά τους και το 2022.
Συγκεκριμένα, η τροπολογία που αναφέρεται στις συντάξεις προβλέπει το πάγωμά τους και το 2022.
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εκτιμά ότι με τον τρόπο αυτό θα εξοικονομηθούν 250 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα προστεθούν στα συνολικά 504 εκατομμύρια ευρώ που εξοικονομούνται από το 2019 έως το 21, ανεβάζοντας το λογαριασμό στα 754 εκατομμύρια ευρώ.
Αυτή είναι μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις στις συντάξεις, αν ληφθεί υπόψιν ότι με την κατάργηση του ΕΚΑΣ οι συνταξιούχοι «πλήρωσαν» περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ.
Αυτή είναι μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις στις συντάξεις, αν ληφθεί υπόψιν ότι με την κατάργηση του ΕΚΑΣ οι συνταξιούχοι «πλήρωσαν» περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ.
Η διάταξη ορίζει ότι αυξήσεις στις κύριες συντάξεις θα μπορούν να δοθούν από την 1η Ιανουαρίου 2023 και κατόπιν με κοινή απόφαση των υπουργών οικονομικών και εργασίας, κοινωνικής ασφάλισης και κοινωνικής αλληλεγγύης και με βάση συντελεστή που διαμορφώνεται κατά το ήμισυ από τη μεταβολή του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος και κατά το δεύτερο ήμισυ από τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
Στην έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου επισημαίνεται η ανεπαρκής αιτιολόγηση μιας επιπλέον παρέμβασης στο ύψος των συντάξεων.
Η ίδια έκθεση αναφέρει ότι η δεύτερη μετάθεση του παγώματος καταδεικνύει την αστοχία των προηγούμενων παρεμβάσεων και σημειώνει πως η έναρξη της διάταξης σε χρονικό σημείο πέραν της 5ετίας καθιστά αδύνατη τη διατύπωση ασφαλούς εκτίμησης ως προς τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας και την οικονομική δυνατότητα της επιβαρυνόμενης κατηγορίας συνταξιούχων.
Για τα εργασιακά.
Η δεύτερη τροπολογία αφορά στα εργασιακά και περιλαμβάνει τη ρητή πρόβλεψη ότι ως το τέλος του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής, οι επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις εργασίας θα υπερισχύουν σε περίπτωση συρροής με κλαδικές συλλογικές συμβάσεις. Ταυτόχρονα επαναλαμβάνει την αναστολή της δυνατότητας επέκτασης ΣΣΕ σε ολόκληρο τον κλάδο μέχρι το τέλος του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής.
Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για διάταξη νομοτεχνικού χαρακτήρα και υψηλού -και μάλιστα αρνητικού – πολιτικού προσήμου, καθώς ναι μεν δεν αλλάζει κάτι επί της ουσίας στις προηγούμενες διατάξεις του νόμου που ψηφίστηκε τον Μάϊο, ωστόσο δανειστές και ΔΝΤ επιβάλλουν την ύπαρξη ρητής αναφοράς στις αρχές που διατηρούνται παγωμένες έως το τέλος του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής.
Όπως εκτιμούν αναλυτές με τον τρόπο αυτό δεν επιθυμούν να αφήσουν οποιοδήποτε περιθώριο ασάφειας και διαφορετικής ερμηνείας του νόμου.
πηγή: toxrima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου