Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010

Ναυαγήσαμε !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ΣΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ

Στα θολά νερά της ανικανότητας!




«Κάθε λιμάνι και καημός», λέει το γνωστό άσμα και σε ό,τι μας αφορά έχει απόλυτο δίκιο, γιατί μόνο πόνο μπορεί να προκαλέσει κάθε σκέψη για τις λιμενικές εγκαταστάσεις που δεν έχουμε στο νησί μας.
Είναι τρελό και όμως αληθινό! Διότι μόνο στο σάπιο «Βασίλειο της Ζακυνθιμαρκίας» είναι δυνατόν ένα τουριστικό νησί, το οποίο υποδέχεται περί το ένα εκατομμύριο τουρίστες, ετησίως, από θαλάσσης και αέρος, να μην έχει μαρίνα, προβλήτα υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, μικρά καταφύγια για σκάφη αναψυχής και, φυσικά, σύγχρονο λιμάνι.
Αυτά τα ολίγα ως πρόλογο σε μια σύντομη ενημέρωση για τα χάλια μας, τα οποία είναι γνωστά και δεν πρόκειται να σταθούμε σε αυτά, γιατί τα έχουμε γράψει πολλές φορές, χωρίς, φυσικά, να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα, γιατί, δυστυχώς, η πένα μιας εφημερίδας αποτυπώνει την πραγματικότητα. Δε σχεδιάζει, ούτε χρηματοδοτεί έργα υποδομής. Εάν ήταν στο χέρι μας, σας διαβεβαιώνουμε ότι θα είχαμε κάνει τη Ζάκυνθο, όχι Παρίσι, αλλά Κυλλήνη, Κατάκολο, Αργοστόλι, Λευκάδα και Κέρκυρα.
Απο:ΗΜΕΡΑ


Δε χρειάζεται το μυαλό να ταξιδέψει μακριά για να κάνει συγκρίσεις. Αυτό γίνεται με πολύ εύκολο, αλλά και επώδυνο τρόπο στις ιστοσελίδες των παραπάνω περιοχών, όπου αυτήν τη φορά δε μας πίκρανε η παχυλή χρηματοδότησή τους από διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα ή τον κρατικό κορβανά, αλλά η διαπίστωση ότι τα λιμενικά έργα της Κέρκυρας, δηλαδή ο υπήνεμος μόλος για τον ελλιμενισμό των πλοίων της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας, προϋπολογισμού 9.374.870 ευρώ, καθώς και προσήνεμος λιμενοβραχίονας ύψους 12.261.049 ευρώ, για τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων χρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα Interreg 3A Ελλάδα – Ιταλία.
Η πληροφορία αυτή μάς «έβγαλε το μάτι», διότι υποτίθεται ότι εμείς είμαστε οι βασιλιάδες του προγράμματος, εμείς είμαστε αρχηγοί, εμείς υπογράφουμε συμβάσεις, εμείς πρωτοπορούμε, εμείς κάνουμε έργα, εμείς συμβουλεύαμε τον Πρωθυπουργό, εμείς και η μαύρη μας η τύφλα, γιατί αποδεικνύεται, για μία ακόμη φορά, ότι μπορούσαμε να βοηθήσουμε το νησί και να υλοποιήσουμε τα έργα, αφού υπήρχαν χιλιάδες κονδύλια, τα οποία αφήσαμε ανεκμετάλλευτα. Και, αλήθεια, για ποιο λόγο; Από ανικανότητα; Από άγνοια; Από αδιαφορία ή μήπως γιατί θέλαμε να αφήσουμε τη Ζάκυνθο υπανάπτυκτη, χωρίς λιμάνι, για να εξυπηρετήσουμε ίδια και αλλότρια συμφέροντα;
Φυσικά, αυτοί που καταδίκασαν τη Ζάκυνθο σε «αναπτυξιακό» θάνατο, με αποφάσεις που δεν έλαβαν και ενέργειες που δεν έκαναν, από το 1990 μέχρι σήμερα, δεν πρόκειται ποτέ να λογοδοτήσουν, όπως δεν έχει λογοδοτήσει ποτέ κανείς για όσα εγκλήματα έχουν γίνει σε βάρος του νησιού και του μέλλοντός του.
Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχια, παραθέτουμε μια σύντομη αναδρομή στο «γίγνεσθαι» των λιμενικών εγκαταστάσεων, που υπάρχουν στην περιοχή μας, ενώ εμείς ακόμα περιμένουμε πότε θα του «καπνίσει» του Μπόμπολα να κατασκευάσει τη μαρίνα μας και πότε θα έρθει η έμπνευση στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να ασχοληθεί με τις υποδομές του νησιού μας. Όμως, στην παρούσα φάση, είναι δύσκολο να χρηματοδοτηθούν έργα από τις δημόσιες επενδύσεις, διότι η χώρα μας έχει πτωχεύσει οικονομικά και μαζί της «φαλίρισε» και το «Φιόρο του Λεβάντε», το οποίο ναυάγησε στα θολά νερά της ανικανότητας και της αναισθησίας των πολιτικών ταγών του.
Ιδού, λοιπόν, τι «αλιεύσαμε» στο διαδίκτυο:
• Κατασκευή λιμενικής εγκατάστασης κρουαζιερόπλοιων, στο λιμένα του Αργοστολίου, προϋπολογισμού 7.400.000 ευρώ.
• Μαρίνα Λευκάδας, μια ολοκαίνουργια και από τις πιο σύγχρονες της Μεσογείου, τέθηκε σε λειτουργία το 2002, διαθέτοντας 620 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη, με μέγιστο μήκος 45 μέτρα και βύθισμα 3,6 μέτρα. Τα έργα υποδομής, οι εγκαταστάσεις, η φιλοξενία και οι παρεχόμενες υπηρεσίες βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, ικανοποιώντας και τους πιο απαιτητικούς πελάτες.
• Τα έργα που προγραμματίζονται να γίνουν στο λιμάνι του Κατακόλου για την ανάπτυξή του, είναι: η ασφάλεια της λιμενολεκάνης από τον κυματισμό, ενδεικτικός προϋπολογισμός 4.000.000 ευρώ, η τέταρτη θέση κρουαζιερόπλοιου, στη θέση της μαρίνας, ενδεικτικός προϋπολογισμός 12.000.000 ευρώ και η επέκταση της μαρίνας, στο βόρειο τμήμα, ενδεικτικός προϋπολογισμός 3.000.000ευρώ. Επιπλέον, θα γίνουν συμπληρωματικά έργα στο χερσαίο χώρο του λιμανιού και της μαρίνας, για να είναι το λιμάνι αντάξιο του ρόλου τού αμιγώς cruise port. Το σύνολο των έργων ανέρχεται στα 25.000.000 ευρώ.
• Αλιευτικό καταφύγιο Ερμόνων Δήμου Παρελίων Κέρκυρας, προϋπολογισμού 1.883.700 ευρώ.
• Αποκατάσταση παράκτιου τείχους, στη θέση Ν.Α.Ο.Κ., κρηπιδωμάτων, πεζοδρομίων και στηθαίων παραλιακής λεωφόρου Γαρίτσας Κέρκυρας, προϋπολογισμού 2.265.000 ευρώ.
• Ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής στην περιοχή “Καρνάγια” Κέρκυρας, προϋπολογισμού 35.000.000 ευρώ.
• Τουριστικό καταφύγιο σκαφών αναψυχής, στη θέση Σπηλιά του λιμένα Κέρκυρας, προϋπολογισμού 8.174.000 ευρώ. Με το συγκεκριμένο έργο θα εξυπηρετούνται 80 σκάφη αναψυχής μεσαίου και, κυρίως, μεγάλου μεγέθους (megayachts).
Η υλοποίηση του εν λόγω έργου αναμένεται να έχει τα παρακάτω αποτελέσματα:
1 .Άμεσα οικονομικά οφέλη από τον ελλιμενισμό και την παροχή υπηρεσιών των σκαφών αναψυχής.
2. Τόνωση της εμπορικής και τουριστικής κίνησης τόσο στην πόλη της Κέρκυρας όσο και γενικότερα.
3. Αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την πόλη.
4. Αύξηση των ευκαιριών απασχόλησης στην περιοχή με τη δημιουργία έξη (6) νέων θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης και εξήντα (60) μερικής και εποχιακής απασχόληση.
5. Σημαντικές θετικές κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις λόγω βελτίωσης των τουριστικών υποδομών και του επιπέδου εξυπηρέτησης των σκαφών αναψυχής. Συγκεκριμένα αναμένεται τόνωση του τοπικού εισοδήματος, αύξηση της παραγωγικότητας και των επενδύσεων με άμεση συνέπεια τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας άμεσα στο ίδιο το έργο και έμμεσα λόγω αύξησης της παραγωγικότητας και των επενδύσεων, βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών.
Αυτά τα ολίγα αναφέρει ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας για την αναγκαιότητα των έργων αυτών και το πόσο τονώνουν την αγορά και την οικονομία κάθε τόπου, ιδιαίτερα σε δύσκολες εποχές, όπως αυτή που διανύουμε σήμερα, διότι οι υποδομές δίνουν εναλλακτικές λύσεις, όταν «σκουραίνουν» τα πράγματα, επειδή τα πλούσια πορτοφόλια θα κάνουν τις διακοπές τους, γιατί, ως είθισται, οι οικονομικές δυσπραγίες κάνουν τους φτωχούς φτωχότερους και τους πλούσιους πλουσιότερους.
Αλλά εμείς δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα από την κρίση, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο δικός μας τουρισμός είναι… first class και όλοι οι τουρίστες μας είναι… πάμπλουτοι!
Και τότε ξυπνήσαμε ή μάλλον δεν έχουμε ξυπνήσει ακόμα, γιατί κοιμόμαστε και όσο το κάνουμε αυτό, τόσο περισσότερο συνένοχοι γινόμαστε με την αδιαφορία, τη σιωπή και την ανοχή μας, σε ό,τι βάρβαρο, άθλιο και εγκληματικό γίνεται γύρω μας και καταδικάζει το μέλλον των παιδιών μας. Τον εαυτό μας δεν τον ντρεπόμαστε. Τα παιδιά μας, όμως;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου